help
dancers jobs directory local owners sports teachers vis

May 23, 2012, 3:38 PM : Please sign in or register for a free account. Get information about membership.
Who's chatting now:
Forum: France / Paris

Paris
est-ce que vous connaissez les bonnes programmes..? en>fr fr>en
By DejaDerangemember has saluted, click to view salute photosPremium member Comments: 6188, member since Fri Mar 26, 2004
On Sun Nov 06, 2005 11:43 AM

Salut! Je cherche pour un cours d'été en France (Paris est ma ville préfèré, mais tous les endroits sont bon.) Je veux pratiquer français dans un program d'immersion.

(This is where my french gets shaky, so I'll just go in english now)

I'm in 9th grade, and french 2. I'd love a program where I would have to speak french a lot, but also be able to speak some english. My goal is to be able to learn a year's worth of french over the summer, so that when I come back to school next fall, I'm able to start french 4 instead of french 3. (The french classes at my school have a tendency to move really slowly, and I'm quite bored in my current class, so being able to skip ahead a bit to a faster-moving class would be excellent.) If it were possible to be able to dance or be involved in visual or dramatic arts as well (in french or english) that'd be AWESOME.

Est-ce que vous pouvez m'aider?

Merci,
Marian

2 Replies to est-ce que vous connaissez les bonnes programmes..?

re: est-ce que vous connaissez les bonnes programmes..? en>fr fr>en
By TumblinCutie Comments: 767, member since Fri Feb 28, 2003
On Tue Nov 08, 2005 09:37 PM
Parceque je ne viens pas la france, je ne peut pas t'aider!

Mais... si tu voudrais parler avec moi... pour practiquer ton francais.... je l'aime! Parceque je besoin d'experience parler francais!

Ma francais... c'est tres mal!

PM me if you wanna talk, though~

Livvy
re: est-ce que vous connaissez les bonnes programmes..? en>fr fr>en
By BelleReelmember has saluted, click to view salute photos Comments: 1067, member since Mon Mar 29, 2004
On Tue Dec 27, 2005 08:16 PM
j'etudiais la langue depuis cinq anne'es, mais cet anne'e, je n'ai personne a` parler. alors, si vous voulez, pm-moi et nous pouvons practiquer ensemble.
abientot!
~Liz
(je ne sais pas une promgramme pour vous, mais je voudrais aller au france aussi, pour la troisiemme anne'e d'universite'. peut-etre a` paris)

ReplySendWatch

Advertise Here
Advertise on DDN and help spread love, harmony, and dance.

. . . Return to Top of Page