Forum: Europe / Europe - Norden

17. mai
By alleycatmember has saluted, click to view salute photosPremium member
On Thu May 18, 2006 02:31 PM

Gratulerer med overstått kjære medborgere. Som mange kanskje har fått med seg er jeg stor fan av alt som kan feires, 17. mai intet unntak.

Gårsdagen tilbragte jeg derimot for det meste på jobb og til sengs, før jeg tok en liten bytur på kvelden. Det ble ikke mye nasjonalromantikk på meg etter å ha jobbet i bar natt til 17. Synd å gå glipp av toget her i Bergen, men jeg fikk se ekte norsk fyllekultur både tirsdag og onsdag. Ellers hadde vi litt regn og gråvær, noe som var litt forbausende etter de innmari flotte dagene vi hadde tideligere i måneden.

Hva gjorde dere på?

4 Replies to 17. mai

re: 17. mai
By sing4joymember has saluted, click to view salute photos
On Fri May 19, 2006 02:22 AM
Jeg var syk. Så jeg ble hjemme og lå på sofaen og så 4 filmer. Tragisk, ja.

Men men, gratulerer med vel overstått, alle borgere av det norske land!
By swedance
On Fri May 19, 2006 08:02 AM
Grattis alla norrbaggar!!
Hoppas sveriges nationaldagsfirande nån gång blir lika skojigt som norges.
By rallyhopbackPremium member
On Wed May 24, 2006 01:50 PM
Sorry for jumping in late here but I wanted you to know that we celebrate the 17th of May in many towns in the USA. My town has lots of people of Norgwegian heritage and we celebrate with parades, food, games and dances. Our Syttende Mai parade is one of the largest in the USA!

Hurra Syttende Mai!
By alleycatmember has saluted, click to view salute photosPremium member
On Sun Jun 11, 2006 07:56 AM
Haha, that's so cool! I know large groups of norwegians abroad tend to get togeter and celebrate, maybe espessially in the states where you have 2nd geneation immigrants who'se been there since after the independence.

And i have to say that i find it a wee bit ironic that they are parading with an american flag, since waving our flag is such a big decleration of norwegian independence to us (getting our own flag different from the danish was a huge matter back then, and a major symbol of freedom from others), espessially in connection to the 17th.

ReplySendWatch