Forum: Europe / Europe - Norden

hei der
By annetteb
On Wed Sep 27, 2006 11:04 AM

he he, det er ikke så lett å holde slike chatte sider i gang, ser ut som om det er en stund siden det har vært aktivitet her i Norden.
jeg har nettopp undervist en barne gruppe. ikke no morsom gruppe akkuratt, alt for mange problem barn blir utrolig sliten altså...

noen som har lyst til å slå til med non tips, disse ungene er seriøst ukonsentrerte..

ab

3 Replies to hei der

re: hei der
By LittleSwan
On Thu Nov 02, 2006 02:07 AM
Det här kanske passar bäst på lärarsidan. Jag fick ett väldigt bra tips därifrån just nu.
www.dance.net . . .
Alltså, säg ingenting, bara visa vad de ska göra. Det tycks ha hjälp många.
Hoppas det blir bättre snart.
//LittleSwan
By Neomimember has saluted, click to view salute photos
On Sat Dec 02, 2006 12:57 AM
Heisann. Vet hvordan det er. Det er kan være vanskelig med barn som er ukonsentrerte. Eneste tips jeg kan gi er å bruke masse (veldig masse) bruk av "bilder" - kommer jo litt ann på hva slags type dans det er du underviser i, men f.eks. når de skal gjøre en plie, at de skal lage en diamant med bena osv. Om du skjønner hva jeg mener... Og å passe på at det ikke er NOE småpauser (et par sekunder er nok til at barna blir helt vekk...). Alt må gå i ett... Det er jo lettere sagt en gjort...
Hvis du ikke skjønner helt hva jeg prater om, bare send meg en PM eller noe :)
By Missdanciamember has saluted, click to view salute photos
On Sun Dec 10, 2006 03:47 AM
Hei der!!
Jeg har barnedans i alderen 3-5 år og det som virkelig er det viktigste å huske på, er å vite hva du gjør, for ungene merker med en gang hvis du er litt ukonsentrert og da utnytter de det med en gang..

Vært forberedt på den måten at du;
vet hvilke øvelser du skal gjøre
husker hva som kommer etter hverandre av steg
samler all musikk på en cd, slik at du slipper å skifte cd
ha alltid, så godt det er mulig, å ha øyekontakt med ungene!

En annen ting er å ha flyt i timen, aldri stoppe og prate for mye, hvis du føler du ikke får brukt opp tiden uten at ungene blir for "slitne", legg inn et par leker, slik at de kan avbalanseres litt, men vær litt lur, legg inn prinsipper og læring i lekene, for eksempel danseleken, hvor den som blir, får en kreativ oppgave å gjøre..

Cluet er å holde på deres oppmerksomhet hele tiden og engasjerend e musikk er veldig viktig... Bruk Disney, Ole brumm, temaer fra tegnefilmer, som du vet ungene kjenner til..

Og hvis det er to rakkarunger som er som erteris på hverandre, skill dem, slik at de ikke får vært sammen hele tiden..

Håper dette hjalp litt;)

ReplySendWatch